69,90 zł
Cena regularna:
76,90 zł
118,90 zł
Cena regularna:
124,00 zł
39,95 zł
Cena regularna:
48,50 zł
69,90 zł
Cena regularna:
76,90 zł
109,90 zł
Cena regularna:
119,00 zł
138,00 zł
Cena regularna:
149,00 zł
8,50 zł
Cena regularna:
10,00 zł
8,50 zł
Cena regularna:
10,00 zł
8,50 zł
Cena regularna:
10,00 zł
8,50 zł
Cena regularna:
10,00 zł
8,50 zł
Cena regularna:
10,00 zł
16,99 zł
Cena regularna:
17,90 zł
CERTYFIKAT ECOCERT
ECOCERT to międzynarodowa, niezależna organizacja, która kontroluje jakość kosmetyków ekologicznych i jest uznawana w ponad 80 krajach na świecie. Jej główna siedziba mieści się we Francji, a filie znajdują się m.in. w Belgii, Niemczech, Brazylii i Kanadzie. Certyfikaty ECOCERT są akceptowane na całym świecie, w tym także w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
ECOCERT wprowadziło dwie kategorie certyfikacji: „kosmetyk ekologiczny” i „kosmetyk ekologiczny i organiczny”. W obu przypadkach kosmetyki muszą zawierać co najmniej 95% składników naturalnych lub pochodzenia naturalnego. W przypadku „kosmetyku ekologicznego i organicznego” co najmniej 10% wszystkich składników oraz 95% składników roślinnych musi być organicznych. Dla „kosmetyku ekologicznego” wymagania to minimum 5% składników organicznych i 50% składników roślinnych.
Inne kryteria, jakie muszą spełniać certyfikowane kosmetyki, obejmują:
- zakaz stosowania roślinnych i zwierzęcych składników modyfikowanych genetycznie,
- wykorzystanie składników zwierzęcych tylko od żywych zwierząt (np. mleko, miód),
- zakaz testowania produktów na zwierzętach,
- eliminację syntetycznych zapachów, barwników, silikonów, parabenów oraz substancji petrochemicznych,
- rezygnację z emulgatorów PEG oraz radioaktywnego naświetlania surowców,
- produkcja kosmetyków ekologicznych musi być oddzielona od innych procesów produkcyjnych, a cały proces ma być przyjazny dla środowiska,
- opakowania kosmetyków muszą być ekologiczne i nadające się do recyklingu.
ECOCERT przyznał dotychczas certyfikaty około 1100 kosmetykom od 80 producentów. Certyfikat ten jest gwarancją, że produkt spełnia rygorystyczne standardy ekologiczne i naturalne, a jego oznaczenia nie są jedynie chwytem marketingowym.